Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych


1.   Dane administratora danych osobowych

Administratorem jest KLX Broker Sp. z o.o., ul. Wojciechowskiego 6B/170, 60-685 Poznań

Dane kontaktowe do administratora:

Telefon: 600 94 14 74

Poczta elektroniczna: broker@klx.pl

 

2.   Cel przetwarzania danych osobowych

Dane przetwarzamy w celu:

- realizacji umowy o usługi brokerskie, w tym wykonania umów ubezpieczenia,

- wykonywania czynności zleconych nam przez osoby niebędące stroną umowy ubezpieczenia ani umowy brokerskiej (ubezpieczeni w umowach grupowych, uposażeni),

- realizacji przepisów ustawy o dystrybucji ubezpieczeń,

- marketingu usług własnych,

- innych prawnie uzasadnionych czynności (np. rozpatrywanie reklamacji).

 

3.   Podstawa prawna przetwarzania danych

Przetwarzamy dane w oparciu o następujące podstawy prawne:

a. realizacja umowy usługi pośrednictwa, która zaczyna się z chwilą wyrażenia przez Państwa woli podjęcia czynności służących zawarciu umowy ubezpieczenia,

b. uzasadniony interes administratora danych (w szczególności czynności marketingowe);

c. obligujące nas do przetwarzania danych przepisy prawa;

d. zgoda osoby, której dane dotyczą (jeżeli nie posiadamy innych podstaw prawnych).

 

4.   Komu przekazujemy Państwa dane?

Jako administrator dane możemy udostępniać:

- zakładom ubezpieczeń oraz reasekuracji (w celu wykonania usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego, w szczególności pozyskania oferty, zawarcia i wykonania umowy ubezpieczenia);

- w sytuacji, kiedy obsługa brokerska świadczona jest za zgodą naszych zleceniodawców równocześnie przez klika podmiotów brokerskich - brokerom współpracującym z nami;

- naszym podwykonawcom (osobom trzecim, którym zlecamy realizację czynności związanych z przetwarzaniem danych, na przykład firmie informatycznej która obsługuje nasze oprogramowanie, kancelariom prawnym, podmiotom wyspecjalizowanym w ocenie ryzyka czy likwidacji szkód).

 

5.   Jak długo przechowujemy Państwa dane?

Dane przechowujemy przez okres określony przepisami prawa (np. 10-letni okres archiwizacji dokumentów od chwili zakończenia współpracy z klientem, okresy przedawnienia roszczeń - w tym z umów zawartych za naszym pośrednictwem itp.). Ponadto w przypadku konieczności przetwarzania danych dla celów księgowych, okres przechowywania wynika z przepisów o rachunkowości. Jeżeli jedyną podstawą prawną przetwarzania jest zgoda - dane przechowujemy przez okres wskazany w treści zgody albo do czasu wycofania zgody.

 

6.   Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem Państwa danych?

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo:

- dostępu do swoich danych,

- do ich sprostowania,

- do przeniesienia danych do innego podmiotu,

- do żądania usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania,

- do sprzeciwu wobec decyzji podjętych automatycznie,

- do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który jest organem nadzorczym w zakresie danych osobowych.

 

7.   Inne informacje o Państwa danych osobowych

Nie przekazujemy Państwa danych do kraju trzeciego ani międzynarodowych organizacji. Nie podejmujemy decyzji zautomatyzowanych. Podanie Państwa danych w celu wykonania usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego w zakresie czynności przygotowawczych oraz analizy potrzeb ubezpieczeniowych jest dobrowolne. Ich podanie warunkuje jednak możliwość wykonania usługi (np. możliwość pozyskania wiążących ofert ubezpieczeniowych).